Csokis csoda

Kívül ropogós, belül folyós csokis csoki

Kívül ropogós, belül pedig folyós...létezik egyáltalán ilyen sütemény csoda? A kérdésre nem is lehetne más a válasz mint, hogy IGEN!

Nem olyan rég vált egyre elterjedtebbé, közkedvelté ez a fajta sütemény. 

Már egy ideje én is szemezgettem vele, hogy kipróbálom, megsütöm, hogy rájöjjek miért is olyan nagy csoda ez a sütemény. Így meg is sütöttem ma.

Sok helyen láttam már róla videót, képet, hogy milyen is ez és egyből azt mondtam rá, hogy húúú ez nem egy könnyű menet lesz ha neki állok sütni. 

De végül megsütöttem és nem csalódtam, sőt nagyon is egyszerű volt, nem kellett hozzá nagy tudás, sem sok hozzávaló. 

Ha éltetek már ilyen finom süteményt akkor tudjátok miről beszélek amikor azt mondom ,,szivárvány folyik ki az agyamból".

Na de lássuk is azt a receptet, ami a fellegekbe repített engem és a családomat is!

Láva süti: 

Hozzávalók:

- 10 dkg vaj

- 10 dkg őrölt mandula

- 12 dkg csokoládé (ét- / tejcsokoládé)

- 2 db tojás

- 10 dkg cukor

- 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor

 

Elkészítés:

A csokoládét apróra törjük és a vajjal együtt felolvasszuk, majd folyamatos kavargatás mellett langyosra hűtjük. A tojássárgákat, a felvert tojásfehérjét és a cukrot egy tálba tesszük, majd mixerrel habosra keverjük. Hozzákeverjük a kihűtött csokoládét is és újra összedolgozzuk, majd az őrölt mandulát és a kakaóport is hozzáadjuk. Kivajazott vagy papír sütőformákba kanalazzuk a masszát és előmelegített sütőben 160 fokon, 10-12 percen át sütjük. Nem szabad túlsütni, hogy a belseje ne szilárduljon meg.

Tipp: a tetejére porcukrot is szórhatunk, mellé fagylaltot is kínálhatunk.

( Maga a süti íze hasonlít a brownie süti ízéhez.)

 

Nálunk egyből nagy kedvenc lett, gyorsan el is fogyott. Szóval csak ajánlani tudom nektek, főleg azoknak akik nagyon édesszájúak.

Ha tetszett a bejegyzés és több ilyenre vagy kíváncsi akkor látogass el máskor is az oldalra, vagy nyomj egy like-t a facebook oldalamra: Byvaníliadanília néven megtalálsz. (Itt folyamatosan tudod követni a blog frissítéseit.)

Sziasztok! :)

img_20160130_181553.jpg